Jeśli czytasz mojego bloga to wiesz, że jestem wielkim fanem produktywności. Staram się sporo na ten temat czytać, a później na blogu systematyzować swoją wiedzę. Mogłeś już poczytać o metodologii GTD, Swojego czasu sporo pisałem też na temat w kontekście pracy i zajmowania się tylko jedną rzeczą. To świetnie działa jeśli dodatkowo dołączysz do tego technikę pomodoro. Dzisiaj czas na coś nowego – rejestrowanie czasu pracy.

Żyjemy w czasach pełnej grywalizacji, w czasach gdzie monitorujemy wiele naszych aktywności, w szczególności dotyczy to sportu. Kiedy ostatni raz byłeś pobiegać bez sport-trackera?

Testowałem różne aplikacje, które zarejestrują mój czas pracy, aby później było mi łatwiej ogarnąć ile tak naprawdę zrobiłem. W Nozbe przy każdym zadaniu mogę określić ile czasu ono zajmie ale… nie mogę sprawdzić ile jego wykonanie zajęło tak naprawdę. Od dłuższego czasu testowałem aplikację RescueTime. Tutaj zasada jest bardzo prosta – instalujesz na komputerze oraz na smartphone i raz w tygodniu dostajesz podsumowanie – na co zmarnowałeś czas oraz czy byłeś produktywny. Aplikacja działa cały czas w tle i właściwie nie wymaga naszej integracji. Z drugiej strony jednak często się myli. Weźmy najprostszy przykład – korzystanie z przeglądarki internetowej. W moim przypadku zazwyczaj to praca – pisanie artykuł, social media to przygotowywanie postów na fanpage albo odpisywanie na pytania.

rescutime

 

Tymczasem testuje ostatnio fajnie rozwijaną aplikację SaveMyTime, które niedługo będzie dostępna w Google Play. To prosta aplikacja służąca do rejestracji tego co wykonaliśmy.

Większość tego typu aplikacji nieziemsko mnie irytuje, wymagając ciągłych konfiguracji albo zmian. Ale SaveMyTime jest bardzo prosta. Przy  odblokowywaniu telefonu pada pytanie:
Co działo się przez ostatnie … min?

save_my_time

Już domyślam się Twojej reakcji 🙂 Nie martw się, taki komunikat nie pojawia się za każdym razem – możesz swobodnie ustalić, co jaki czas przypomnienie będzie się pokazywało.

cojakiczas

Sugerowałbym Ci ustawienie 25 minut. Dzięki temu, możesz dodatkowo stosować praktykę pomodoro. Czym byłoby rejestrowanie czasu pracy, bez późniejszej analizy! Tutaj appka pozwala na przeglądanie wykonywanych działań, wraz z podsumowaniami w przedziałach:

  • dzisiaj
  • wczoraj
  • ostatni tydzień
  • ostatni miesiąc
  • ostatni rok

save_my_time_staty

Oczywiście wszystkie kategorie też dowolnie możemy modyfikować dodatkowo nadając im kilka atrybutów.

save_my_time_czynnosci

Z niewątpliwych zalet – aplikacja jest bardzo prosta oraz bardzo ładna. Choć jest na etapie bety i zdarza się, że coś nie działa – bardzo mocno jej kibicuje! Jak tylko pojawi się oficjalnie w Google Play na pewno będę Was informował. Tymczasem możesz odwiedzić stronę internetową projektu – wystarczy, że wypełnisz formularz i już teraz możesz zostać beta testerem!

A Ty? Rejestrujesz swoją pracę?