#009 Wszystko co powinieneś wiedzieć o SEO? Rozmowa z Szymonem Słowikiem – GeekCast

Dziś bardzo konkretny odcinek podcastu. Miałem wielką przyjemność porozmawiać z Szymonem Słowikiem – niekwestionowanym autorytetem w sprawie SEO w Polsce.

SEO – jak działa pozycjonowanie?

 

Podobny wpis:
FaceApp – kradną Twoje dane – czyli jak powstaje wiral

Szymon Słowik o sobie: Marketingiem w różnych formach zajmuję się już ponad dekadę. Miałem okazję zbierać doświadczenie zarówno podczas pracy w agencji, w wewnętrznym dziale firmy, pracując jako niezależny konsultant i freelancer prowadzący kampanie marketingowe (zwłaszcza SEO, AdWords, content marketingowe), a dzisiaj prowadzę swoją agencję – Takaoto

 

 

 

 

 

 

 

O czym usłyszysz w tym podcaście:

 

  • Czym zajmuje się na co dzień Szymon?
  • Dlaczego zajął się akurat tym tematem?
  • Czym jest SEO i jak działa?
  • Jak zadbać o dobre SEO w małej firmie?
  • Czym jest strategia marki?
  • O czym musi pamiętać bloger, który chce generować ruch z Google?
  • Czym jest SaveSEO?
  • Z jakimi problemami styka się rynek SEO?
  • Z jakimi problemami stykają się przedsiębiorcy jeśli chodzi o wybór agencji SEO?
  • Jak stworzyć stronę, która dobrze poradzi sobie w Google?
  • Jakie działają algorytmy Google?
  • Jakie cele można realizować z pomocą dobrego pozycjonowania?
  • Ile czasu zajmuje Szymonowi zajęcie pozycji eksperta?

Więcej informacji znajdziesz tutaj:

 

Mój podcast o znajdziesz też na iTunes ?

Jeśli chcesz mi pomóc o proszę – zasubskrybuj mój podcast oraz zostaw ocenę 🙂 To pozwoli dotrzeć z moimi treściami do szerszego grona odbiorców.

Jeśli wolisz posłuchać w innej formie znajdziesz mnie na YouTube

Staram się od czasu do czasu wrzucić na YouTube jakiś ciekawy film. Niedługo znajdziesz tam produkcję z Filipin – warto tam wpaść :)Od teraz znajdziesz tam również moje odcinku podcastu ? Serdecznie Cię tam zapraszam!

Pobierz podcast na później

Możesz też pobrać plik bezpośredni tutaj w formie pliku mp3

Chciałbym też polecić Ci kilka innych odcinków mojego podcastu:

 

15
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek
(Bądź pierwszym, który oceni!)
Loading...
  1. Ostatnio badam sobie temat SEO na własne potrzeby. Udało mi się wskoczyć na pierwszą stronę wyników w google bez zdobywania zewnętrznych linków.

    Zatem jak to jest tak na prawdę z tymi linkami do naszej strony? Jak bardzo są one konieczne? I czy na prawdę warto jest je zdobywać? Da się w jakikolwiek sposób zmierzyć czy rzeczywiście ilość „wartościowych” linków wpływa na naszą pozycję w google?

    1. Cóż – wg. google to ponad 200 czynników / wskazówek. Linki są tylko jednym z czynników. Zresztą badając na szybko – to trochę tych linków jednak masz. Większość jest nofollow prawdopodobnie w większości z komentarzy – ale co zawsze coś.

      Wiele też zależy od trudności fraz – nie jest sukcesem osiągnąć pozycji na nieoblegane frazy 🙂 A z innej strony – ja np. mocno walczę o kilka fraz na których mi zależy – ale mimo wszystko bez sukcesów (tzn w top20 aktualnie)

      1. Dzięki za odpowiedź. To rzeczywiście linki z blogów, które komentowałem. Czyli nawet linki nofollow są przydatne?

        Powodzenia w pozycjonowaniu swoich fraz.

        1. Linki nofollow są też ważne, aby uwiarygodnić profil linków. Nie należy zapominać, że np. kupowanie linków stanowi łamanie wytycznych Google dla webmasterów.

          1. O właśnie! To bardzo istotne informacje – „naturalność” profili linków to temat rzeka – właśnie dlatego należy mocno dywersyfikować źródła 🙂

    2. A czy kolego wylogowałeś się z google i sprawdzałeś pozycje w trybie incognito lub jakimś narzędziem do sprawdzania pozycji.

    3. Cześć Mariusz,

      Słusznie, że drążysz temat i sam testujesz rozwiązania. Tak jak napisał Michał – wszystko zależy od konkurencyjności frazy. Jeśli na dane słowa kluczowe istnieje konkurencja, która się aktywnie pozycjonuje, to bez linków za daleko nie zajedziesz. Michał pisze, że linki są jednym z ponad 200 czynników – to prawda. Jednak czynniki te mają różne wagi i linki (jako grupa czynników), obok dobrze uporządkowanych treści, są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Czynniki związane z treścią i optymalizacją on-page w pewnym momencie wyczerpiesz – wszyscy mogą mieć taki sam tytuł, długość contentu, podział stron etc., a Google finalnie musi zadecydować, jak ułożyć strony w rankingu. Odnośniki z innych witryn zazwyczaj mają tu decydujące znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.