Dziś bardzo konkretny odcinek podcastu. Miałem wielką przyjemność porozmawiać z Szymonem Słowikiem – niekwestionowanym autorytetem w sprawie SEO w Polsce.
SEO – jak działa pozycjonowanie?
Szymon Słowik o sobie: Marketingiem w różnych formach zajmuję się już ponad dekadę. Miałem okazję zbierać doświadczenie zarówno podczas pracy w agencji, w wewnętrznym dziale firmy, pracując jako niezależny konsultant i freelancer prowadzący kampanie marketingowe (zwłaszcza SEO, AdWords, content marketingowe), a dzisiaj prowadzę swoją agencję – Takaoto
O czym usłyszysz w tym podcaście:
- Czym zajmuje się na co dzień Szymon?
- Dlaczego zajął się akurat tym tematem?
- Czym jest SEO i jak działa?
- Jak zadbać o dobre SEO w małej firmie?
- Czym jest strategia marki?
- O czym musi pamiętać bloger, który chce generować ruch z Google?
- Czym jest SaveSEO?
- Z jakimi problemami styka się rynek SEO?
- Z jakimi problemami stykają się przedsiębiorcy jeśli chodzi o wybór agencji SEO?
- Jak stworzyć stronę, która dobrze poradzi sobie w Google?
- Jakie działają algorytmy Google?
- Jakie cele można realizować z pomocą dobrego pozycjonowania?
- Ile czasu zajmuje Szymonowi zajęcie pozycji eksperta?
Więcej informacji znajdziesz tutaj:
Mój podcast o znajdziesz też na iTunes ?
Jeśli chcesz mi pomóc o proszę – zasubskrybuj mój podcast oraz zostaw ocenę 🙂 To pozwoli dotrzeć z moimi treściami do szerszego grona odbiorców.
Jeśli wolisz posłuchać w innej formie znajdziesz mnie na YouTube
Staram się od czasu do czasu wrzucić na YouTube jakiś ciekawy film. Niedługo znajdziesz tam produkcję z Filipin – warto tam wpaść :)Od teraz znajdziesz tam również moje odcinku podcastu ? Serdecznie Cię tam zapraszam!
Pobierz podcast na później
Możesz też pobrać plik bezpośredni tutaj w formie pliku mp3
Chciałbym też polecić Ci kilka innych odcinków mojego podcastu:
- Czym jest produktywność?
- 6 biznesowych książek, które musisz przeczytać
- Sprawdź moje osobiste zajawki
15 Responses
Ostatnio badam sobie temat SEO na własne potrzeby. Udało mi się wskoczyć na pierwszą stronę wyników w google bez zdobywania zewnętrznych linków.
Zatem jak to jest tak na prawdę z tymi linkami do naszej strony? Jak bardzo są one konieczne? I czy na prawdę warto jest je zdobywać? Da się w jakikolwiek sposób zmierzyć czy rzeczywiście ilość „wartościowych” linków wpływa na naszą pozycję w google?
Cóż – wg. google to ponad 200 czynników / wskazówek. Linki są tylko jednym z czynników. Zresztą badając na szybko – to trochę tych linków jednak masz. Większość jest nofollow prawdopodobnie w większości z komentarzy – ale co zawsze coś.
Wiele też zależy od trudności fraz – nie jest sukcesem osiągnąć pozycji na nieoblegane frazy 🙂 A z innej strony – ja np. mocno walczę o kilka fraz na których mi zależy – ale mimo wszystko bez sukcesów (tzn w top20 aktualnie)
Dzięki za odpowiedź. To rzeczywiście linki z blogów, które komentowałem. Czyli nawet linki nofollow są przydatne?
Powodzenia w pozycjonowaniu swoich fraz.
W pewnym sensie tak. Nie przenoszą co prawda „mocy” ale pozwalają Cię „zauważyć” 🙂
Linki nofollow są też ważne, aby uwiarygodnić profil linków. Nie należy zapominać, że np. kupowanie linków stanowi łamanie wytycznych Google dla webmasterów.
O właśnie! To bardzo istotne informacje – „naturalność” profili linków to temat rzeka – właśnie dlatego należy mocno dywersyfikować źródła 🙂
A czy kolego wylogowałeś się z google i sprawdzałeś pozycje w trybie incognito lub jakimś narzędziem do sprawdzania pozycji.
Mówimy o linkach a nie pozycjach 🙂
Cześć Mariusz,
Słusznie, że drążysz temat i sam testujesz rozwiązania. Tak jak napisał Michał – wszystko zależy od konkurencyjności frazy. Jeśli na dane słowa kluczowe istnieje konkurencja, która się aktywnie pozycjonuje, to bez linków za daleko nie zajedziesz. Michał pisze, że linki są jednym z ponad 200 czynników – to prawda. Jednak czynniki te mają różne wagi i linki (jako grupa czynników), obok dobrze uporządkowanych treści, są jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania. Czynniki związane z treścią i optymalizacją on-page w pewnym momencie wyczerpiesz – wszyscy mogą mieć taki sam tytuł, długość contentu, podział stron etc., a Google finalnie musi zadecydować, jak ułożyć strony w rankingu. Odnośniki z innych witryn zazwyczaj mają tu decydujące znaczenie.
Dzięki za doprecyzowanie Szymon 🙂
„Pobierz podcast na później” pobiera plik „edukacja_dzieci.mp3”, który nie ma nic wspólnego z SEO 😛
Piotr bardzo dziękuje za czujność! Faktycznie nie poprawiłem linku. Już ogarnąłem!