Dołącz do zamkniętej platformy edukacyjnej dla freelancerów!
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
logo.webp
landing page co to

Co to jest landing page?

Dzisiaj na tapetę bierzemy konkretny temat – landing page. Co to jest? Do czego służy? Kiedy warto z  skorzystać z tego rozwiązania? Jak je zaprojektować? Skąd brać szablony?  W treści znajdziesz też kilka konkretnych przykładów landing page’y 🙂 Zapraszam!

Landing page – dla kogo?

Landing page to strona docelowa, która umożliwia szybką sprzedaż. Ale czym konkretnie jest? Słownikowa definicja mówi nam o tym, że jest to strona docelowa, na którą trafi Twój klient po kliknięciu w reklamę – np. w mailingu, newsletterze, czy też kampanii reklamowej na Facebooku, czy też kampanii linków sponsorowanych AdWords. Landing page to zazwyczaj bardzo prosta strona o jasno określonym celu.

TL:DR

Landing page to idealne rozwiązanie, jeśli masz jasny cel! Jeśli potrzebujesz miejsca, w który możesz zebrać dane do newslettera lub planujesz szybką wyprzedaż 1, 2 produktów albo po prostu posiadasz prostą usługę – landing page to coś dla Ciebie.

Ten artykuł jest częścią cyklu:

Kurs marketing online – zarabianie przez internet

  1. Gdzie są pieniądze w internecie?
  2. Jak wybrać branże dla siebie?
  3. Policz kasę – załóż czarny scenariusz i napisz biznes plan
  4. Własne www – jaką formę wybrać? Sklep, landing page, wizytówka, blog?
  5. Własny e-sklep – jak wybrać platformę?
  6. Własne www firmowe – jak zrobić to tanio i dobrze?
  7. Landing page jako forma szybkiej sprzedaży
  8. Marketing online z czym to się je? Jak dobrać marketing dla swojego biznesu?
  9. Social media dla biznesu
  10. Jak działa SEO?
  11. Jak tworzyć dobre kampanie AdWords?
  12. Czy content marketing jest dla mnie?
  13. Jak zarobić na własnym blogu?
  14. Jak kreatywnie działać i zarabiać w sieci?

Landing page przykłady zastosowania

Czy czytałeś kiedyś książkę „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji” autora Chris’a Guillebeau? Jeśli nie, to koniecznie to nadrób! Możesz ją kupić tutaj. Będę często odwoływał się do konkretnych przykładów, o których pisał Chris. Przeczytałem ją już ponad 3 razy – to dla mnie bardzo inspirująca publikacja, w której znajdziesz sporo wartościowych porad jeśli planujesz rozpocząć swoje działania on line.

niskobudzetowy-startup

Kliknij w okładkę, aby przejść do produktu.

Chris w swojej książce, często pisze o tym, aby jak najszybciej zacząć działać. Nie pielęgnuj w nieskończoność w sobie pomysłu, nie analizuj ciągle różnych detali strony internetowej, nie zastanawiaj się! Zacznij działać! Jak najszybciej spróbuj znaleźć klienta, w najkrótszym możliwym czasie zacznij sprzedawać! Jeśli nie wyjdzie… trudno. A jeśli się uda – zaczniesz spokojnie dopracowywać pomysł. I to właśnie landing page jest tutaj najlepszym rozwiązaniem. Jego uruchomienie, dzięki pewnym narzędziom, o których zaraz Ci opowiem może zająć zaledwie kilka minut. W dalszej części opowiem Ci krok po kroku jak zrobić landing page, aby był efektywny i dobrze dla Ciebie zarabiał. Najpierw jednak spójrz na 5 przykładów zastosowania:

 

  1. Sprzedaż rękodzieła
    Robisz ręcznie robioną biżuterię, masz dopiero kilka przygotowanych sztuk ale chcesz sprawdzić czy ktoś to kupi? Idealnie – kilkanaście kliknięć dzieli Cię od pierwszej sprzedaży.
  2. Lumpeks internetowy?
    To świetny pomysł na biznes. Second hand on-line to ciekawa forma sprzedaży. W sieci pojawia się sporo osób, próbujących sprzedawać perełki znalezione w lumpeksach przez internet. Na facebooku czy portalach typu olx co chwilę możesz znaleźć takie oferty. Landing page sprzedający markowe używane ubrania – to genialny pomysł!
  3. Diety on-line, plan treningowy on-line, doradztwo on-line itp.
    Jeśli świadczysz stosunkowo powtarzalne usługi, które wymagają dodatkowej indywidualnej konfiguracji? Landing page to rozwiązanie dla Ciebie
  4. Własny e-book
    Napisałeś własnego e-booka i chcesz go szybko sprzedać. Albo wystarczy Ci, że pobierze go wiele osób – zdecydowanie zrób landing page. Zautomatyzowana sprzedaż na prostej stronie to dokładnie coś czego potrzebujesz. Sprawdź, jak wygląda mój landing page pod darmowego e-booka o produktywności
  5. Potrzebujesz opinii „internetów” 🙂
    Landing page składający się z formularza z kilkoma pytania to genialne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz w łatwy sposób poprosić internautów o odpowiedź na kilka pytań.

 

Dlaczego warto stosować landing page?

Sklep internetowy (kliknij, aby poczytać jak zrobić sklep internetowy) wymaga konfiguracji i przygotowania – musisz wziąć pod uwagę dużo czynników. Poza tym tworząc go, starasz się myśleć w perspektywie lat i miesięcy. Poza tym sklep internetowy, który posiada tylko kilka lub kilkanaście produktów wygląda po prostu jakby był pusty i niedokończony. Na pewno trudno w ten sposób wybudować zaufanie klienta. Własne www firmowe (sprawdź, jak szybko zrobić) to zazwyczaj strona, której nie jest celem sprzedaż – raczej służy celom informacyjnym. Na przykład, jeśli sprzedajesz usługi, które wymagają pomiarów, negocjacji lub odpowiednich uprawnień lepiej właśnie zbudować własną stronę, niż tworzyć landing page.

Głównie dlatego, że landing page to bardzo dynamiczna strona. Często tworzy się je tylko na chwilę, aby zebrać informację o potencjalnie zainteresowanych klientach albo pulę zamówień i tyle. O stronie się zapomina albo ją zamyka. Poza tym w bardzo łatwy sposób może dokonywać różnych testów – na przykład testy A/B lub MVT. Dlaczego tego typu testy są takie ważne?

Optymalizacja landing page

Landing page idealnie sprawdzają się do testowania pomysłów – w łatwy sposób możemy modyfikować tą stronę – ponieważ nie ma ona zbyt wielu elementów. Istnieje sporo różnych metod testów na przykład:

  • TESTY A/B – to najpopularniejsze testy. Tworzysz po prostu dwie wersje swoje strony ale różniące się tylko 1 elementem. Twój klient widzi albo jedną albo drugą wersję strony. Zmieniasz kolor lub umiejscowienie przycisków KUP, SUBSKRYBUJ itp. Może to też dotyczyć zmiany koloru tła albo tekstów w nagłówkach. Okazuje się, że takie niewielkie zmiany mogą znacznie podnieść konwersję – czyli ilość realizacji wcześniej zakładanego celu.
  • TESTY MVT (czyli multivariate test). To dwie strony ale różniące się wieloma elementami na raz. Choć te testy dostarczają znacznie więcej danych, to dużo trudniej ocenić, co dokładnie (który element) wpłynął na zwiększenie lub zmniejszenie konwersji.

Jak zrobić dobry landing page?

Wielokrotnie zachęcałem Cię do przemyślenia swoich celów i założeń. Tym razem nie będzie inaczej. Uruchomienie landing page to dosłownie kilka kliknięć. Ale musisz mieć dobrze zaplanowany, jeden konkretny cel. Nie ma sensu równocześnie próbować poinformować swoich klientów o historii Twojej firmy, zbierać adresy mailowe do newslettera a równocześnie spróbować sprzedawać produkt. Wybierz jeden cel – jeśli chcesz coś sprzedać, wyraźnie to komunikuj – niech to będzie oczywiste! W jaki sposób?

Możesz skorzystać z kilku rozwiązań.

Osobiście regularnie korzystam z polskiego narzędzia landingi.com – możesz za darmo testować przez 14 dni. Kliknij i sam sprawdź! Generalnie nie jest wymaga żadna znajomość kodu źródłowego a wszystko odbywa się za pomocą kreatora wizualnego.

Alternatywnym narzędziem, które odkryłem niedawno jest bitlanding – póki co wydaje się, że narzędzie jest całkowicie darmowe.

Przede wszystkim postaw na prostotę – niedużo grafik, niewiele tekstów. W wyraźny sposób przekaż korzyści wynikające ze skorzystania z Twojej oferty. O języku korzyści możesz poczytać tutaj.

Nie rozpraszaj swojego klienta – zadbaj oto, aby dokładnie wiedział, czego od niego oczekujesz – umieść rozsądną liczbę wezwań do działania – przyciski z napisem Kup teraz, Wypełnij formularz, Pobierz plik – to dobry pomysł 🙂

Podstawowe elementy landing page

Dobry landing page powinien składać się z kilku podstawowych elementów. Pamiętaj, że Twój klient spędzi tam tylko chwilę w trakcie której ma wykonać określoną akcję! Musisz więc zadbać o to, aby czuł się dobrze i faktycznie chciał szybko podjąć decyzję.

1. Nagłówek czyli „ale o co chodzi?” 

Pierwsze słowa na Twojej stronie. Może dobrym pomysłem będzie zadanie pytania? Sprzedajesz e-booka o sprzedaży, więc w pierwszym zdaniu możesz zadać pytanie, które Twój klient sobie zadanie: „Czy chcesz sprzedawać więcej?” Albo „Czy znasz 5 sposobów na zwiększenie swojej sprzedaży?”. To dobre miejsce, aby umieścić pierwsze wezwanie do działania.

2. Obraz lub video.

Przedstaw graficznie co dostarczasz – okładka książki, krótki film o Twoim produkcie. Pokaż dlaczego warto kupić Twój produkt! Co mu on da! Jak rozwiąże problem Twojego klienta.

3. Treść

Maksymalnie 2,3 akapity treści opisujące zwięźle co dostanie Twój klient.

4. Opinie klientów 

To zwiększa Twoją wiarygodność! Poproś znajomych o opinię. Jeśli masz taką możliwość poproś kogoś znanego.

5. Wezwanie do działania

Najważniejszy element – jasny komunikat czyli call to action.

landing-page

To przykład landing page oparty na darmowym szablonie – Zerif do WordPress. Możesz go pobrać tutaj.

Jak promować landing page?

Masz tutaj nieograniczone możliwość! Ponieważ landing page nie mają zbyt wiele treści, raczej nie nadają się do pozycjonowania, ale przede wszystkim świetnie sprawdzają się przy szybkich akcja. Dlatego warto wcześniej określić budżet na kampanie AdWords, płatne kampanie Facebook Ads lub poprzez e-mailing marketing.

Świetnie sprawdzi się też marketing szeptany. Każdym z tych elementów zajmiemy się w kolejnych krokach KURSU Jak zarabiać online? już w najbliższych tygodniach.

Landing page – ile to kosztuje?

Jeśli nie liczyć kosztów reklamy – to najtańszy pomysł na sprzedaż on-line! Wystarczy postawić stronę opartą o WordPress (więcej możesz przeczytać w tym artykule). W sieci znajdziesz tysiące darmowych szablonów. Jeśli masz mniej czasu na szukanie, możesz skorzystać z portalu ThemeForest – za 19 – 49 dolarów dostaniesz szablon, który wystarczy uzupełnić w treści i jest w pełni funkcjonalny! Instalacja Wodpressa oraz szablonu to dosłownie kilka kliknięć. Kilka razy już wspominałem, że dla mnie hosting = Zenbox. (AKTUALIZACJA 06.2017 wszystkie moje strony, oraz strony moich klientów przeniosłem z Zenboxa. Jakość obsługi i niezawodność w zenboxie poleciała na łeb na szyję. Dziś zdecydowanie polecam i rekomenduje współpracę z firmą The Camels – osobista opieka, mega prędkość działania i brak jakichkolwiek problemów. POLECAM!)

 Głównie właśnie ze względu na prostotę całego serwisu w tym instalację WordPressa.

Alternatywą może być skorzystanie z serwisu takiego jak Wix. Strony na Wix bardzo ładnie wyglądają. I są łatwe do zaprojektowania. Idealne do landing page! Są odrobinę droższe ale to zależy od różnych funkcjonalności. Niestety na ten moment platforma Wix nie nadaje się do pozycjonowania. Jeśli więc kusi Cię zrobić stronę firmową za pomocą Wix – niestety to zły wybór.

Jeszcze innym pomysłem będzie skorzystanie ze strony landingi.pl – korzystałem z nich wielokrotnie i byłem naprawdę zadowolony. Sporo funkcjonalności, łatwe statystyki a w dodatku możesz wytestować ich zupełnie za darmo (30 dni i 500 leadów przez 14 dni). W ramach usługi otrzymasz dostęp do kilkudziesięciu przygotowanych szablonów oraz podepniesz systemy płatności.

Jeśli potrzebujesz wyłącznie miejsca do zbierania opinii śmiało możesz skorzystać z darmowego rozwiązania – Formularze Google. Dzięki nim stworzysz prosty szablon, za pomocą którego w łatwy sposób zbierzesz opinię od internautów. W dodatku na koniec wszystkie dane są ładnie zaprezentowane w pliku xls czyli zwykłym pliku excel – ze zebranymi danymi więc możesz zrobić co tylko chcesz 🙂 Całość jest niesamowicie prosta:

landing page

Przykłady landing page

Zerknij na te przykłady zastosowania landing page:

  • Michał Szafrański i Finansowy Ninja. Michał jest mistrzem marketingu – podejrzewam, że spędził setki godzin analizując poszczególne elementy. Zastosował je podręcznikowo i idealnie!
  • Mój landing page pod SaveSEO 

Wspólnie przeanalizowaliśmy różne formy stron internetowych – od strony firmowej, przez sklep internetowy, po landing page. W kolejnym tygodniu zaczynamy wyjątkowo ważną część – marketing. Co to jest pozycjonowanie? Jak zrobić dobrą kampanię AdWords? Postaram się, aby w tej części pojawiły się wywiady i rozmowy z autorytetami z branży 🙂

19 Responses

  1. Swietny artykuł Michale. Czytam twojego bloga od pewnego czasu i jest on w pełni profesjonalny.
    Uczę się tego co ty już znasz. Narazie z marnym skutkiem ale się nie poddaje. Mam wlasnie prawie skończonego ebooka. Zbieram opinie obecnie.
    Pozdrawiam serdecznie

  2. Hej, bardzo interesujący artykuł!
    Zamierzam otworzyć stronę internetową swojej firmy i zbieram nieco informacji „co i jak?” 😉
    Mam pytanie ,czy chcąc zrobić swoje landing page’e (lead gen i CTA) muszę wykupić pod nie nowe nazwy domen? I potem załóżmy podpiąć je z CNAME pod główny adres strony firmowej?

    Pozdrawiam
    Piotr

  3. Cześć Michał,

    Świetnie napisany artykuł i rzetelna wiedza. Przeszukuję internet oglądając tych, którzy starają się dostarczać wartości innym ludziom. I u Ciebie właśnie to dostrzegam.
    Podpatrzyłem kilka rzeczy, otrzymałem wiedzę Twoimi oczami i opisane Twoim doświadczeniem. Doceniam włożony czas i pracę. Chylę czoła, bo dawanie ludziom wartości, która ich ubogaca jest doskonałym narzędziem również do tego, aby chętnie zobaczyć inne rzeczy, które oddajesz innym (również te płatne).

    Dzięki Wielkie, Robert

    1. To wyjątkowo miły komentarz Robert! Bardzo dziękuję 🙂 Mam nadzieję, że inne artykuły też będą Ci się podobały 🙂 Być może spodoba Ci się też mój kurs – właśnie dziś wysłałem informacje od osób zapisanych na newsletter.

  4. Bardzo rzetelny artykuł. Dla takie nubka jak ja idealny. Poczytuję bloga od dawna, sprawdzam sobie tu różne rzeczy i informcje, głównie z dziedziny marketingu, bo pomagam trochę teraz rozkręcić biznes narzeczonej, ale ten artykuł o landin pagach zdobył mnie zupełnie. Jak to robisz, że dajesz radę prowadzić bloga i normalnie pracować?

  5. Czy mogę zapytać dlaczego nie polecasz wix i dlaczego ich strony nie nadają się do pozycjonowania?

    1. Przede wszystkim ze względu na współdzielony serwer. Ponad to wix generuje mnóstwo zupełnie nie potrzebnego kodu źródłowego do którego nie mamy żadnego wglądu ani możliwości jego edycji (od strony silnika strony). Poza tym wix nastawiony jest na zysk – nawet najmniejsze dodatki są tam płatne po kilka dolarów.
      Efektywnie taka sama strona na wordpress + nawet jakiś wizualny system edycji jak elementor wyjdzie dużo taniej i efektywniej niż wix.

      Acz oczywiście wiele zalezy od zastosowań do których ma ta strona słuzyć

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej na blogu:

crowdfunding

Crowdfunding w Polsce

Fascynuje mnie zjawisko crowfunding’u. Ludzie skłonni są zrzucić się na naprawdę dziwne rzeczy… Ale zacznij od podstaw i wyjaśnimy sobie podstawowe zagadnienia 🙂

Czytaj dalej

Gdzie chcesz się zalogować?

PODAJ IMIĘ I ADRES E-MAIL, ABY PRZEJŚĆ DALEJ

PODAJ IMIĘ I ADRES E-MAIL, ABY PRZEJŚĆ DALEJ