Dołącz do zamkniętej platformy edukacyjnej dla freelancerów!
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
logo.webp
e-sklep - jaką platformę wybrać?

#5 Jak założyć sklep internetowy?

Kolejny krok kursu to wybór własnej platformy sklepowej. To też kolejny krok, który bardzo często jest otoczony tajemniczą otoczką. A okazuje się, że postawienie własnego sklepu internetowego może być proste i przyjemne.

Własny sklep internetowy to wyzwanie. Skończyło się El Dorado w branży e-commerce, kiedy to wystarczyło postawić swój e-sklep i po kilku tygodniach sprzedaż szybowała w górę. Dzisiaj prawidłowo funkcjonujący i generujący znaczny przychód sklep online to dużo ciężkiej pracy. W poprzednim artykule (możesz go przeczytać tutaj) próbowałem pokazać Ci, że pojęcie „sklep internetowy” jest dzisiaj bardzo płynne. W tym, postaram się pokazać Ci kilka różnych platform wraz z informacją, które warto wybrać. Dodatkowo postaram się zawrzeć kilka ostrzeżeń 🙂

TL:DR

Łatwo jest założyć własny sklep internetowy. Ale nie jest łatwo wybrać odpowiednią platformę, która nie tylko umożliwi sprzedaż on-line ale również zautomatyzuje pewne procesy.

Ten artykuł jest częścią cyklu:

Kurs marketing online – zarabianie przez internet

  1. Gdzie są pieniądze w internecie?
  2. Jak wybrać branże dla siebie?
  3. Policz kasę – załóż czarny scenariusz i napisz biznes plan
  4. Własne www – jaką formę wybrać? Sklep, landing page, wizytówka, blog?
  5. Własny e-sklep – jak wybrać platformę?
  6. Własne www firmowe – jak zrobić to tanio i dobrze?
  7. Landing page jako forma szybkiej sprzedaży
  8. Marketing online z czym to się je? Jak dobrać marketing dla swojego biznesu?
  9. Social media dla biznesu
  10. Jak działa SEO?
  11. Jak tworzyć dobre kampanie AdWords?
  12. Czy content marketing jest dla mnie?
  13. Jak zarobić na własnym blogu?
  14. Jak kreatywnie działać i zarabiać w sieci?

Jak założyć swój pierwszy sklep internetowy?

Prawdopodobnie chcesz jak najszybciej zacząć. Niewykluczone, że otrzymałeś dotację i bardzo chcesz wystartować i zacząć zarabiać pierwsze pieniądze. Niestety jednak to często popełniany błąd – zakup własnego sklepu internetowego przypomina zakup własnego domu. Nie podejmujesz decyzji pod wpływem emocji, starasz się przemyśleć i porównać różne lokalizacje. Zdajesz sobie sprawę, że nie istnieje rozwiązanie idealne. Piękny dom za miastem oznacza dojazdy do pracy. Mieszkanie w centrum oznacza ciągły hałas, ale dzięki temu masz dostęp do różnych atrakcji, które są blisko.

Podobnie, nie ma idealnego systemy sklepowego, który zadowoliłby Cię w 100%. Zawsze będziesz musiał iść na jakieś kompromisy.

Podstawowa kwestia to wybór kierunku – czy chcesz mieć coś szytego indywidualnie na miarę, czy wolisz skorzystać z komercyjnych, dostępnych rozwiązań.

To tak jak z garniturem – możesz kupić w sieciówce i dokonać drobnych poprawek albo udać się do krawca i uszyć coś dopasowanego.

Jeśli jednak zdecydujesz się na indywidualny projekt najprawdopodobniej zapłacisz bardzo dużo pieniędzy, a otrzymasz… coś opartego na komercyjnym rozwiązaniu. Większość firm tworzących e-sklepy po prostu bierze darmowe oprogramowanie, dostępne na otwartej licencji, dokłada swojego logo, dostosowuje pod klienta i sprzedaje Ci jako indywidualne rozwiązanie. W praktyce po prostu zrobią kilka rzeczy za Ciebie i słono za to zapłacisz.

Tworzenie indywidualnych systemów zarządzania klientami i zamówieniami się nie opłaca!*

*chyba, że jesteś dużą korporacją posiadającą kilka tysięcy zamówień miesięcznie.

Tego typu działania przypominałyby próbę wynajdowania koła od nowa. Jeśli masz ogromny budżet przekraczający 100 000 zł śmiało decyduj się na takie rozwiązanie. W każdym innym przypadku można znaleźć bardziej ekonomiczne rozwiązania, o których postaram Ci się zaraz opowiedzieć.

Poniżej lista kilku pytań, które powinieneś sobie zadać nim zaczniesz zastanawiać się jak założyć sklep internetowy:

  1. Czy wiesz jaka jest Twoja grupa docelowa? Wiek, płeć, zainteresowania?
  2. Czy nazwa Twojego sklepu, a co za tym idzie domena, ma być związana z nazwą firmy, a może tworzona będzie zupełnie nowa?
  3. Z czym będzie kojarzyć się nazwa Twojej strony?
  4. Czy będzie łatwa do wymówienia i zapisania?
  5. Jakie systemy płatności chciałbyś, aby były zaimplementowane? Karty płatnicze? Raty?
  6. Czy znasz obwarowania prawne? Np. koncesje, zgłoszenie do GIODO itp.?
  7. Jaką formę wysyłki będziesz oferował? Tylko poczta polska, paczkomaty lub niektórzy kurierzy?
  8. Z jakich systemów statystyk zamierzasz korzystać?
  9. Czy znasz zasady dot. użyteczności?
  10. Czy chcesz zapłacić raz z góry i kupić licencję samodzielną? A może wolisz płacić za rozwiązanie w chmurze?

 

Wspomniałem już, że tworzenie własnego sklepu przypomina budowę domu. Masz możliwość zakupić własną działkę (hosting). Możesz też wynajmować ziemię (SaaS – chmura). Jeśli zdecydujesz się zakupić swój własny serwer możesz podjąć różne działania – zakupić samodzielną licencję różnego dostępnego oprogramowania albo zainstalować coś na otwartej licencji.

W sieci znajdziesz tysiące różnych firm zajmujących się tworzeniem sklepów online – koszty uzależnione są od wielu czynników. Jeśli potrzebowałbyś pomoc – śmiało skontaktuj się ze mną.

3 darmowe platformy gdzie możesz założyć swój sklep internetowy

Na szczęście w internecie możesz znaleźć też bardzo dużo oprogramowania na otwartej licencji, która umożliwia Ci bezpłatne korzystanie z tych systemów. Ma to sporo zalet i jeśli masz trochę cierpliwości naprawdę niewielkim kosztem możesz stworzyć swój własny biznes internetowy po kosztach. Poniżej opisałem dla Ciebie 3 najczęściej spotykane darmowe skrypty:

Magento-logo-systeme1. Magento

Magento – platforma w darmowej wersji Community Edition to chyba najbardziej godne zaufania rozwiązania. Oferuje niesamowite wręcz możliwości- mnóstwo dodatkowych „wtyczek” również na licencji opensource. W ramach Magento dostajemy rozbudowane narzędzia do raportowania i różnego typu analiz. System jest bardzo przystępny, jeśli chodzi o zarządzanie produktami, sprzedażą i wysyłkami. Dostępna jest również wersja mobilna, a dodatkowo możemy stworzyć nawet kilka różnych sklepów w ramach jednego systemu (czyli skrypt daje możliwość zarządzania nimi z jednego miejsca).

Niestety oprogramowanie ma pewne wady – samodzielna instalacja nie należy do bardzo łatwych, równocześnie wymaga dosyć wydajnego serwera do prawidłowego funkcjonowania.  System ma kilka tysięcy użytkowników na świecie więc znajdziemy mnóstwo darmowych materiałów szkoleniowych a wiele firm informatycznych (za opłatą) może rozwiązać różne problemy, na które natrafisz podczas pracy z tym silnikiem. System Magento można pobrać ze strony Magento.com.

System umożliwia dziesiątki integracji – a dzięki dostępowi do kodu możemy z nim zrobić właściwie co tylko chcemy. 🙂

Tak wygląda panel zarządzania:

magento admin panel

W tym miejscu po raz kolejny na tym blogu, chciałbym Ci polecić skorzystanie z hostingu w firmie LH 🙂

prestashop_logo2. Presta

To również darmowy skrypt. W porównaniu do Magento jest dużo bardziej intuicyjny i przystępny. To taki dobry wybór „na początek” – jeśli nigdy nie miałeś styczności z CMS’ami lub CRM’ami to rozwiązanie dla Ciebie. Również w tym przypadku w internecie znajdziesz dużo osób, które lubią ten skrypt i dzielą się wiedzą. Sporo wsparcia technicznego (w języku polskim) znajdziesz na stronie prestashop.com.plPod względem funkcjonalności jest ich mniej niż w Magento ale w większości przypadków będą one wystarczające. Dodatkowo wiele rozwiązań można samodzielnie doinstalować w przyszłości – w większości przypadków również są one darmowe. W ostateczności możesz skorzystać z setek firm oferujących różnego rodzaju pomoc. Skrypt jest dosyć prosty więc nie powinieneś się natknąć na większe trudności nawet przy samodzielnych modyfikacjach kodu źródłowego.

Sam skrypt jest dosyć często aktualizowany (często nawet 2 razy w miesiącu). Aktualizacje często dotyczą różnych luk bezpieczeństwa – co może pokazywać jak wiele jest jeszcze pracy przed społecznością wspierającą Prestę. Jeśli chciałbyś przetestować tą platformę również polecam Ci hosting w LH  🙂

A tak wygląda panel administratora PrestaShop:

panel admina prestashop

woocommerce_training3. WordPress – WooCommerce

Dla niektórych może to być zaskoczenie, ale przerobienie WordPressa, który głównie kojarzony jest z blogosferą (o powodach możesz przeczytać tutaj), na w pełni funkcjonujący sklep, właściwie sprowadza się do instalacji dodatkowej darmowej wtyczki – WooCommerce. Znajdziesz ją pod tym linkiem. Wg informacji na stronie wtyczka została pobrana aż 14 620 480 i nie mam powodów, aby im nie wierzyć 🙂 Na portalu themeforest.net znajdziesz dziesiątki, jeśli nie setki szablonów do WordPressa przygotowanych z myślą o sklepie internetowym i WooCommerce. W internecie znajdziesz tysiące poradników (głównie w języku angielskim) na temat tego skryptu. Sporo tutoriali znajdziesz też w serwisie 500sekund.pl. Z mojego doświadczenia wynika, że naprawdę genialnie sprawdza się on w przypadku sprzedaży e-booków lub innych „wirtualnych dóbr” ponieważ odpowiednia konfiguracja kompletnie automatyzuje cały proces sprzedaży, a do tego łatwo go „dostawić” obok bloga. Chociaż oczywiście z powodzeniem można wykorzystać go do naprawdę dużej platformy on-line – całe bogactwo i wsparcie osób korzystających z WordPressa jest w zasięgu Twojej ręki, zarówno w języku polskim jak i angielskim (głównie). Więcej na ten temat napiszę w kroku 7 na temat landing page’ów.

I podobnie jak w poprzednich przypadkach świetnie współpracuje z hostingiem LH. Sam korzystam właśnie z takiego rozwiązania.

Panel zarządzania wygląda jak klasyczny WordPress:

product

Wady i zalety korzystania z chmury oraz instalacji na swoim serwerze

Decydując się na zakup własnego sklepu internetowego musisz być przygotowany na kilka podstawowych kosztów:

  1. Zakup domeny – zazwyczaj jest to kilka złotych za pierwszy rok (nie więcej niż 20 zł) często dostajesz ją w gratisie. Kolejne lata to wydatek rzędu 100-250 zł.
  2. Hosting – czyli fizyczne miejsce gdzie znajdują się pliki Twojej strony. Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule o WordPressie.
  3. Silnik sklepu – czyli system ułatwiający Ci zarządzanie sprzedażą, klientami i wysyłkami.
  4. Szata graficzna – wygląd. Zazwyczaj możesz skorzystać z kilku ogólnodostępnych darmowych skórek ale w przypadku indywidualnych rozwiązań musisz zatrudnić grafika.
  5. Ewentualne indywidualnej modyfikacje szablonu lub integracje w zależności od potrzeb.

Firmy często tworzą dedykowane systemy, które następnie odsprzedają. Zwyczajowo przyjęło się, że dystrybuują je na dwa sposoby:

  1. Sprzedaż licencji – innymi słowy zakupujesz sklep na własność. Instalujesz na dowolnym serwerze, robisz z nim dalej co chcesz. Często w ramach współpracy firma przeprowadzi Cię przez cały proces instalacji, przygotowania szaty graficznej i oferuje przez kilka miesięcy pełne wsparcie, gwarancje jakościowe oraz aktualizację oprogramowania.
  2. SaaS – czyli rozwiązanie w chmurze. Oznacza to w praktyce, że jedynie wynajmujesz sklep od firmy. Zazwyczaj masz mocno ograniczone możliwości edycji strony czy indywidualnych wdrożeń (ponieważ mogłoby to spowodować zmiany u innych klientów).

Jeśli zdecydujesz się na rozwiązania typu SaaS zazwyczaj jednorazowo zapłacisz kilkukrotnie mniejszą kwotę lub będziesz ją płacił abonamentowo każdego miesiąca, a firma bardzo chętnie pomoże Ci na wielu etapach współpracy. Niestety musisz pamiętać – to oznacza, że tak naprawdę nigdy do końca nie jesteś właścicielem swojego sklepu – właściwie jedynie go wynajmujesz (podobnie jak mieszkanie). Masz prawo edytować wygląd, przeprowadzić niewielki remont, czy dostosować go do własnych potrzeb, ale zazwyczaj nie możesz zupełnie zmienić funkcjonalności.

Oznacza to też spore bezpieczeństwo – nie musisz się martwić o stabilność serwerów, masz pewność, że system jest na bieżąco aktualizowany i zazwyczaj masz do kogo zwrócić się o pomoc. Jest jednak pewien haczyk – firmy często po pierwszym roku znacznie podnoszą opłaty (nawet o 200%) albo doliczają różne ukryte koszty (znam przypadki, kiedy firma życzyła sobie za utrzymanie domeny w pierwszym roku 20 zł, w drugim 200 zł, a w trzecim i kolejnych 500 zł i więcej!).

Decydując się na samodzielną licencję jednorazowo często zapłacisz kilkukrotnie wyższą cenę ale stajesz się pełnym właścicielem skryptu. Możesz go dowolnie i bez ograniczeń modyfikować zmieniać i dostosowywać, a czasem nawet odsprzedawać dalej. Ale tak jak w przypadku własnego domu musisz… radzić sobie sam. Jeśli nagle pęknie Ci przysłowiowa rura – musisz sam szukać różnych podwykonawców lub próbować działać samodzielnie. Niekiedy otrzymasz wsparcie i support od producenta ale rzadko kiedy dłużej niż przez pierwszy rok. Z drugiej strony jeśli odpowiednio przemyślisz temat lub skorzystasz z pomocy osób z doświadczeniem zawsze możesz łatwiej kontrolować koszty i niewiele rzeczy Cię zaskoczy w przyszłości. Masz też pełną kontrolę nad kodem, serwerem, wszystkimi integracjami. Po prostu „wolność Tomku w swoim domku” 🙂

4 płatne platformy gdzie możesz założyć sklep internetowy

Opisane przeze mnie propozycje są osobiście wytestowane i  z czystym sumieniem mogę je polecić. Mają one swoje wady i zalety. Ale sądzę, że wybierzesz coś dla siebie 🙂

sote-med1. SOTE

Nie jestem w stanie dokładnie określić z czego wynika moja sympatia do tego systemu 🙂 Kilkukrotnie miałem okazję się z nimi spotkać, przy różnych okazjach w Poznaniu i wielokrotnie korzystać ze sklepów opartych na tej platformie. W mojej głowie SOTE to taki trochę mercedes w branży. Jak na rozwiązanie komercyjne jest dosyć drogie ale też bardzo wygodne. Pracując w dużej agencji marketingowej (trochę na ten temat możesz przeczytać w tym artykule) często rozmawiałem z klientami, którzy korzystali z tej platformy i naprawdę niewielu wyrażało jakiekolwiek niezadowolenie. System jest przemyślany i cały czas aktualizowany. A dodatkowo według mojej estetyki po prostu bardzo ładny. Na stronie znajdziesz dziesiątki przykładów wdrożeń – wiele sklepów wręcz mnie zachwyca. Styl minimalistyczny ale przy tym bardzo przystępny przy modyfikacjach. Pracownicy help-desku odpowiadają sprawnie i zazwyczaj dobrze rozwiązują problem. Silnik jest też przystępny pod kątem pozycjonowania co będzie niezwykle istotne przy doborze form marketingu.

SOTE jeszcze do niedawna udostępniało ograniczoną wersję swojego oprogramowania w otwartej licencji, jednak aktualnie na stronie nie ma już informacji o tym projekcie.

Jak widzisz na poniższej grafice, masz szeroki wachlarz możliwości zakupu:

sote cennik

Wyjaśniając powyższy cennik. Jeśli zdecydujesz się na wersję DEMO będziesz mógł za darmo przez 14 dni testować oprogramowanie bez żadnych zobowiązań. Zostanie utworzona dla ciebie osobna instalacja z w pełni działającym sklepem. Jeśli wybierzesz wersję WYNAJEM zapłacisz 179 zł netto miesięcznie za w pełni funkcjonalny sklep internetowy z dostępem do najnowszych aktualizacji i mnóstwem udogodnień przez cały czas (o ile będziesz opłacał kolejne faktury). Wersja SOTESHOP 7 za 1 990 zł netto oznacza zakup licencji do samodzielnej instalacji na dowolnym serwerze oraz pełne wsparcie przez 12 miesięcy wraz z wszystkimi aktualizacjami. W tym przypadku należy się liczyć z dodatkową opłatą za hosting. Ostatnia wersja Exclusive oznacza, że SOTE stanie na uszach, aby wywołać Twoje zadowolenie 🙂 Przygotują indywidualną szatę graficzną, dokonają podstawowych konfiguracji, a później sprawdzą wprowadzone dane. W tym pakiecie możesz też korzystać z ich pomocy i doradztwa z zakresu użyteczności (czyli jak powinien być stworzony Twój sklep, żeby klienci kupowali 🙂 ). Mówiłem już, że mają dosyć drogo? 🙂

Niestety system sam z siebie nie wspiera dropshipingu, więc musisz korzystać z zewnętrznych integratorów.

blue2. Shoper

To system z którego osobiście najczęściej i najchętniej korzystam. Ogromna przystępność ceny za pierwszy rok współpracy (ok 500 zł brutto i nie daj się zwieźć, że do końca promocji zostało tylko kilka godzin. Za maksymalnie tydzień pojawi się kolejna, bardzo podobna 🙂 ), bardzo dobry support, fajny kontakt z klientem oraz mnóstwo wiedzy i doradztwa (o czym za chwilkę) to tylko niektóre zalety tego systemu.

Pomagałem wielu klientom postawić własne sklepy internetowe na tej platformie. System jest niesamowicie intuicyjny i nawet analfabeci internetowi spokojnie poradzą sobie z konfiguracją wielu podstawowych kwestii. Ogromną zaletą jest też prostota uruchamiania kolejnych dodatków.

System jest też bardzo dobrze pomyślany pod kątem pozycjonowania (w 10 kroku kursu dowiesz się jakie to ważne!). Całość  jest bardzo dokładnie opisana w języku polskim – właściwie w dowolnym miejscu znajdziesz różne podpowiedzi – co i w jaki sposób należy ustawić. Często zostaniesz przekierowany do dedykowanych filmów na kanale YouTube.

shoper panel

Ważna jest prostota w konfiguracji z Allegro, Ceneo itp. – właściwie kilkoma kliknięciami masz możliwość wystawiać i obsługiwać wszystkie zamówienia dokonane zarówno w sklepie online jak i w serwisach aukcyjnych. Tak samo łatwo dokonasz integracji z systemami płatniczymi (np. PayU, Przelewy24 lub inne) czy kurierami (Poczta Polska, Paczkomaty, DHL, DPD, GLS) czy systemami księgowymi. To bardzo istotne – przy kilku zamówieniach dziennie utworzenie wysyłek, przygotowanie na koniec miesiąca ewidencji sprzedaży i wiele innych jest tutaj bardzo przemyślane i zajmuje mało czasu.

Niestety Shoper również nie wspiera dropshipingu, aby więc korzystać z tej formy sprzedaży musisz korzystać z pomocy zewnętrznych firm lub regularnie ręcznie aktualizować stan magazynowy, co właściwie zabija tę ideę sprzedaży.

Jeśli jesteś początkującą osobą powinieneś wiedzieć jak ważna jest wiedza. Shoper regularnie organizuje różnego rodzaju szkolenia z zakresu e-marketingu, e-commerce itd. Zazwyczaj przyjmują one formę webinarów (więcej możesz przeczytać tutaj). Wiem, że szkolenia te prowadzą profesjonaliści i uznani eksperci z branży, a przygotowane materiały szkoleniowe powinny służyć za wzór dla wielu innych firm.

Ale to jeszcze nie wszystko! Shoper to naprawdę duża firma więc w ramach systemu otrzymasz też potężną dawkę różnego rodzaju kuponów i zniżek!

logo redcart3. Redcart

Ten system przeszedł bardzo długą drogą. Historycznie bazuje na zaawansowanej modyfikacji wcześniej wymienianego systemu Magento. Od słabego i bardzo awaryjnego systemu przez okres świetności i świetnego marketingu, podczas którego wielu moich klientów migrowało na ten system, po dzień dzisiejszy kiedy dostajesz umiarkowanie dobry system. W sieci można znaleźć wiele niezbyt pozytywnych opinii na jego temat. Między innymi wspomina się o problemach z kontaktem, problemach z integracjami oraz wiele pomniejszych niedopracowanych detali. Dlaczego więc prezentuje tutaj ten sklep?

To jedna z nielicznych znanych mi platform, która oferuje ogromne wsparcie dla osób zainteresowanych sprzedażą przez droppshiping. W ramach systemu otrzymamy sporą pulę zintegrowanych hurtowni (pełna lista dostępna tutaj). Posiada też sporo integracji z nietypowymi systemami płatności obsługujących kredyty (co w przypadku sprzedaży B2B lub drogich produktów może zwiększyć sprzedaż).

Niestety sam skrypt Redcart nie jest wciąż zbyt przystępny wyszukiwarką (nie znam praktycznie przykładów klientów, którzy w bardzo konkurencyjnej branży osiągnęliby bardzo dobre wyniki). Samo oprogramowania ma jednak ogromny potencjał i cały czas jest intensywnie rozwijane więc sądzę, że jest wart wykorzystania go w praktyce biorąc pod uwagę rozsądne, a nawet niskie ceny. Na stronie Redcart możesz też skorzystać z 14 dniowego niezobowiązującego konta Trial i sprawdzić jak ten system działa dla Ciebie 🙂

shoplo_logo4. Shoplo

System który „pojawił się znikąd” i szturmem zaatakował rynek. Na pewnym etapie bardzo agresywny marketing Shoplo, współpraca z blogerami oraz potężne możliwości w rozsądnej cenie powodują, że chętnie polecam ten system. To jeden z nielicznych systemów kładący tak duży nacisk na integracje – jeśli wierzyć reklamie, integracji jest mnóstwo:

shoplo funkcje

Wymienię tylko kilka:

  • integracja z Allegro
  • sklep na Facebooku
  • integracje z porównywarkami cen
  • płatności elektroniczne (12 systemów)
  • kurierzy (11 dostawców)
  • integracje z systemami blogowymi (między innymi wordpress),
  • narzędzia marketingowe i statystyki
  • integracja z hurtowaniami (import produktów z listy wybranych hurtowni)
  • integracja z systemami marketingowymi (SMSap, Mailchimp, AdWords itp)

A jeśli czegoś niema… wystarczy, że napiszesz 🙂 Jeśli jest to powtarzalna potrzeba – zapewne całkiem sprawnie się pojawi 🙂

Poza tym znajdziesz też bogatą propozycję skórek – i to zarówno tych darmowych jak i płatnych (w cenach nie przekraczających 250 zł!). Są bardzo estetyczne i funkcjonalne. Nowoczesność i estetyka Shoplo zostały wyróżnione licznymi nagrodami, między innymi prestiżową statuetką Ekomers w kategorii Innowacja Roku 2013 oraz nominacją The Next Web Polish Startup Awards.

Choć do estetyki panelu zarządzania trzeba się przyzwyczaić jest bardzo prosto i funkcjonalnie. Wyróżnikiem Shoplo jest też dedykowana platforma umożliwiająca sklepom sprzedaż swoich produktów zupełnie za darmo. Znajdziemy tam wiele designerskich przedmiotów 🙂

Na koniec należy też wspomnieć, że system jest bardzo przystępny cenowo:

shoplo cennik

Jak założyć sklep internetowy?

Jak widzisz to niełatwe zadanie. Musisz wziąć wiele czynników pod uwagę. Nie martw się jednak – wystarczą Ci dwa wieczory z kartką papieru 🙂 Przede wszystkim nie bój się pytać, testować i sprawdzać. Większość platform umożliwia Ci darmowe testy. Już dzisiaj zapraszam Cię do kolejnych kroków tego kursu – opowiem Ci jak wygląda codzienna praca ze swoim własnym sklepem online oraz jak go reklamować 🙂

Wszystkie linki używane w artykule są linkami afiliacyjnymi. Innymi słowy jeśli zdecydujesz się na zakup z mojej rekomendacji otrzymam niewielkie wynagrodzenie finansowe.

22 Responses

  1. WItam.

    Interesuje mnie ostatni sklep, jak współpracuje z wyszukiwarkami? Znasz jakieś firmy które na nim działają i odnoszą sukcesy?

  2. Myślę, że dla początkującego sprzedawcy zakup sklepu na gotowej platformie to najlepsze rozwiązanie. Kosz początkowej inwestycji jest znikomy. Jeśli sklep się rozwinie, wówczas można przenieś się na własną platformę/serwer.

    1. Dokładnie 🙂 To często najlepsze rozwiązanie – pozostaje tylko kwestia wyglądu – tutaj nawet na początku warto nie oszczędzać…. niestety znam kilkaset sklepów internetowych, które są koszmarnie brzydkie – bo robione samodzielnie i na szybko

      1. Prawda, jak sklep jest brzydki, to nawet nie chce się w nim sprawdzać produktów, a co dopiero czegoś kupić. W ogóle artykuł przydatny na początku biznesu 🙂 Ja już mam swój sklep internetowy jakiś czas i do Twojego zestawienia platform komercyjnych dołożyłbym jeszcze Sky-Shop : https://sky-shop.pl/ 🙂 Mam nadzieję, że nie obrazisz się za wklejenie linka 😉

      2. Prawda, jak sklep jest brzydki, to nawet nie chce się w nim sprawdzać produktów, a co dopiero czegoś kupić. W ogóle artykuł przydatny na początku biznesu 🙂 Ja już mam swój sklep internetowy jakiś czas i do Twojego zestawienia platform komercyjnych dołożyłbym jeszcze Sky-Shop 🙂 Mam nadzieję, że linka komentarz zostanie 😉 To tylko moja subiektywna opinia.

  3. A co myślisz drogi Michale o platformie sky-shop.pl? 41 hurtowni droppshiping, cenowo nie wygląda to źle, sam testowałem sklep przez 2 tygodnie bez jakichś większych problemów. Poważnie myślę o rozpoczęciu właśnie takiej działalności dlatego ciekawi mnie twoja opinia 😉

    1. Z tego co pamiętam to na ten moment clickshop i shoper to praktycznie to samo.
      Za każdym razem niestety – warto sprawdzić silnik pod siebie, potestować i zobaczyć jak działa

  4. Przestawione zostały popularne marki oprogramowania i taki zapewne też był cel artykułu, jednak warto dobierać oprogramowanie sklepu internetowego pod wymagania własnego biznesu. Jeśli chcemy wybrać np kanał ceneo i walczyć ceną z konkurencją, warto sprawdzić kto oferuje największe możliwości pod tym względem (nie tylko masowe dodawanie produktów do porównywarki, ale również dodawanie wybranych ofert itd). Drugim elementem, na który warto zwrócić uwagę jest pomoc i obsługa techniczna oraz czas i jakoś ich reakcji. Formalnie, słownie zazwyczaj wszystko wygląda ok, ale rzeczywistość często jest inna.

  5. Świetne zestawienie, dzięki, czegoś takiego szukałem! 🙂 Może kiedyś coś o systemach płatności – na co zwracać uwagę itd.? Na pewno wielu by zainteresowało. Coraz wiecej osób patrzy chyba tylko na prowizje a coraz mniej na to, czy dany system jest znany (moim zdaniem mega ważne) czy intuicyjny dla klientów. Samemu zauważyłem spore zmiany na plus (mniej pozostawionych koszyków) gdy przesiadłem się na innego operatora, w moim przypadku dotpay

    1. Bardzo ciekawe. Testowałem różne bramki na różnych sklepach różne 🙂
      Cieszę się, że mój artykuł Ci się podobał 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej na blogu:

Gdzie chcesz się zalogować?

PODAJ IMIĘ I ADRES E-MAIL, ABY PRZEJŚĆ DALEJ

PODAJ IMIĘ I ADRES E-MAIL, ABY PRZEJŚĆ DALEJ